مجلات شهرسازی مطلب ارسالی ازخانم فارغیان

پاتوقی برای دانشجویان شهرسازی

با سلام به جمع ما خوش آمدید این تارنما بهانه ای برای جمع بودن ماست لحظه های خوب و مفیدی را سپری کنید مدیریت وبگاه سیمای شهر
:: پروفایل مدیر وبلاگ
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 

فرهنگ شهرها

فرهنگ شهرها دومين مجلد "مجموعه نوسازي زندگي" از آثار لوئيز مامفورد است كه با انتشار "تكنيك و تمدن" آغاز شد. كتاب مذكور مفصلترين بررسي شهر از منظر تاريخي و جنبه هاي معاصر است. اين اثر با روش و پيشنهادهاي برنامه ريزي يك نسل تمام بر عصر و زمانه اش سبقت جست. كتاب حاضر از جمع آوري مقالات و كتاب هايي كه سازمان نشر كتاب منتشر گشته بود مي باشد كه درباره معماري، برنامه ريزي واحدهاي همسايگي، مسكن و توسعه ي منطقه اي است. اين كتاب نيز بر تحقيقات دست –اول متكي است كه از مناطق مختلف گردآوري شده است .

 

 

اين كتاب منتخبي از مقالات مهم را از منابع مختلف گرد هم آورده است تا به بررسي و جستجوي اين امر بپردازد كه شهرهاي بزرگ و كوچك ما چگونه مي توانند پايدارتر باشند. 37 مقاله منتخب در زمينه هاي مختلف همچون برنامه ريزي اراضي، طراحي شهري، حمل و نقل، احياء زيست محيطي، توسعه اقتصادي و استفاده از منابع و معادن در اين كتاب ارائه مي شود. مقدمه هر بخش موضوع اصلي و مقدمه ويراستاران بر هر مقاله اهميت موضوع و همچنين منابع ديگر مورد نياز براي بررسي در اين زمينه را معرفي مي نمايد بخش ديگر نيز شامل 24 نمونه مطالعاتي از تجربيات صورت پذيرفته در برنامه ريزي شهري پايدار مي باشد.

 

 

 

 

 

 

موضوع انداره شهر از ابعاد مختلفي قابل بررسي و تجزيه و تحليل است. در اين كتاب موضوع اندازه شهر ابتدا از ديدگاه نظريه پردازاني كه به موضوع اندازه بهينه شهر پرداخته و در اين ارتباط نظريات متفاوت و گاه متضادي ارائه كرده اند، مورد بررسي و تحليل قرار گرفته است. سپس نظريات انديشمنداني كه موضوع اندازه مطلوب شهر را در چارچوب شهرهاي كوچك، مياني و يا بزرگ دنبال مي كنند، مطرح و مورد تحليل قرار گرفته است. همچنين ارتباط اندازه شهر از نظر ملاحظات اقتصادي، اجتماعي، زيست محيطي و مديريت شهري مورد بررسي و كنكاش قرار گرفته و در انتها جمع بندي در اين زمينه ارائه گرديده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شهرهاي پايدار

كتاب حاضر با عنوان "شهرهاي پايدار در كشورهاي در حال توسعه " اولين انتشار مركز مطالعاتي و تحقيقاتي شهرسازي و معماري وزارت مسكن و شهرسازي از مجموعه كتب و انتشارات در دست تاليف، تدوين و ترجمه در حوزه معماري و شهرسازي است كه پس از تشكيل كميته انتشارات اين مركز و به همت اعضاي محترم علمي و اجرايي آن تهيه و تقديم پژوهشگران و دانش دوستان اين عرصه قرار مي گيرد.

 

 

 

 

 

در ارزيابي و نقد تجربه سي و چندساله گذشته شهرسازي كشور شيوهاي نويني كه در جهت رفع مشكلات و نارسائي ها بايد اتخاذ گردد، نظرات متفاوتي از جانب دست اندركاران جامعه حرفه اي، دانشگاهي و مسئولان اجرائي ابراز شده است كه محور اصلي همه آنها تاكيد بر نارسائي شيوه هاي گذشته و موجود شهرسازي برمبناي نيازهاي واقعي شهرهاي كشور و تجربيات نوين جهاني بوده است.

 

 

 

شهرهاي نوين

 

 

 

اندازه شهر

 

نوشتارهايي درباره توسعه پايدار شهري


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرسازی، مقالات شهرسازی، ،
 

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 115
بازدید دیروز : 58
بازدید هفته : 363
بازدید ماه : 1536
بازدید کل : 41172
تعداد مطالب : 230
تعداد نظرات : 673
تعداد آنلاین : 1